اهواز چت

اهواز چت

اهواز چت بی نظیر ترین چت روم ایرانی مخصوص شهروندان اهواز با سابقه بالا که از سال 84 تاسیس و شروع به فعالیت در زمینه گروه های گفتگو کرده است همچنین چت روم اهواز مختص شهرستان های اهواز میباشد که محیطی بسیار دلنشین و صمیمانه میباشد

اهواز چت

شهر اهواز
موقعیت :

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهرهای ایران است که به لحاظ وسعت سومین شهر و به لحاظ J جمعیت هفتمین شهر پر جمعیت ایران است .همسایگی این استان با استان لرستان از شمال ، کهگیلویه و ☻بویر احمد از شرق ، خلیج فارس از جنوب و کشور عراق از غرب موقعیت ویژه و استراتژیکی را به این شهر داده ☻ است . هم چنین وجود کارخانجات و تاسیسات بزرگ صنعتی، شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ☻ ملی حفاری ، اهواز را به یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی ایران تبدیل کرده و همین موضوع باعث شده تا رفت و ☻☻آمدهای کاری به اهواز زیاد باشد . وجود جاذبه های فراوان گردشگری و همجواری این شهر با شهرهای تاریخی همچون : آبادان، دزفول ، شوش، شوشتر، اندیمشک و خرمشهر باعث شده تا افراد زیادی برای تفریح ☻به این شهر سفر کنند. اهواز دو منطقه کوهستانی و جلگه ای دارد که آب و هوا آن گرم و نیمه بیابانی است و تابستان های بسیار گرمی دارد بطوریکه دمای هوا در برخی از روزها به پنجاه درجه بالای صفر میرسد !
فاصله از شهر های مهم (راه های دسترسی) :

شیراز چت

اهواز چون از مرکز کشور دور است از بیشتر شهرهای بزرگ کشور فاصله زیادی دارد. به شکلی که نزدیک ترین ☻ مرکز استان به اهواز خرم آباد است که بیش از 320 کیلومتر با اهواز فاصله دارد. همچنین وجود رشته کوه ☻زاگرس در شمال شرقی استان باعث شده است مسیر زمینی اهواز به بیشتر شهرها بسیار پر پیچ و خم ☻باشد. مثلا اگرچه فاصله مستقیم اهواز تا شهرکرد خیلی زیاد نیست اما نزدیک ترین راه زمینی اهواز به ☻شهرکرد حدود 460 کیلومتر است. بوشهر یکی دیگر از استان های نزدیک به شهر اهواز است. فاصله بوشهر تا اهواز از نزدیک ترین مسیر زمینی 440 کیلومتر است که با ماشین شخصی حداقل 5.5 ساعت طول میکشد. در ☻ واقع به جز بوشهر و یاسوج و شهرکرد و ایلام و خرم آباد بقیه مراکز استان فاصله ی 500 کیلومتر یا بیشتر با اهواز دارند. فاصله تهران تا اهواز نیز 817 کیلومتر است و با ماشین حداقل 9.5 ساعت زمان می خواهد. بنابراین ☻ اگر زمان برای شما مهم است بهتر است به فکر بلیط هواپیما اهواز تهران باشید و اتوبوس را برای مسیرهای کوتاه تر بگذارید.
به طور کلی راه های دسترسی به اهواز متفاوت است بجز ماشین شخصی شما از بیشتر شهرهای ایران برای ☻ ☻سفر به اهواز با سه گزینه رو به رو هستید . گزینه اول بلیط هواپیما اهواز است که برای شهرهای شمالی و ☻ غربی و شرقی که در فاصله دورتری نسبت به این شهر هستند گزینه مناسب تری است . گزینه دوم بلیط قطار☻ اهواز است که با توجه به مبدا سفر شما قیمت های متفاوتی دارد و مدت زمان متفاوتی در راه هستید و اما گزینه آخر بلیط اتوبوس اهواز است که برای شهرهای نزدیک به اهواز و یا مسافرت اقتصادی گزینه مناسبی است .

همچنین ببینید: چت روم اول چت از سایت جوان بلاگ

اول چت


تاریخچه :
ریشه نام اهواز :

به عقیده برخی از مورخین نام اهواز در دوران باستان اوکسین بوده است. داریوش کبیر در کتیبه بیستون خوزستان را هوج نام برده است. خوز به معنی نیشکر و خوزستان به زبان ایلامی به معنای شکرستان است. ناصرالدین شاه قاجار برای گسترش تجارت و کشتیرانی بر روی رود کارون در کنار تاریخ اهواز بندرگاهی به نام بندر ناصری احداث کرد. در پی احداث این بندر نام اهواز به «ناصریه» تبدیل شد تا اینکه در دوره پهلوی و به تبع سیاست قاجار زدائی رضا شاه نام باستانی «اهواز» احیا شده و جای ناصری را گرفت.

اهواز چت

    نظرات بسته شده اند