اراک چت

اراک چت

چت اراک دارای سابقه بالا از سال 1389 و فعالیت های مداوم در عرصه شبکه های مجازی و گفتگو دارای کاربران ثابت از شهر خودشان همچنان یکی ازبهترین چت روم ها بشمار میرود

اراک چت

آدرس اصلی اراک چت . ادرس بدون فیلتر اراک چت . چت اراک . اراک گپ

آیا شما هم از رفتن به سفرهای تکراری خسته شده‌اید؟ تقریبا بیشتر مکان‌های دیدنی ایران را دیده‌اید و می‌خواهید این بار تعطیلات را در یک مکان تازه بگذرانید و دیدنی‌های بیشتری از ایران را کشف کنید؟ ایران زیبای ما علاوه بر طبیعت‌های بکر فراوانی که دارد، مملو از مکان‌های تاریخی با قدمت طولانی نیز هست. شهر تاریخی اراک که در استان مرکزی ایران قرار دارد یکی از شهرهای تاریخی کشورمان به حساب می‌آید. شهر اراک با جاذبه‌های تاریخی و مردم مهمان نوازش، شما را وادار می‌کند تا حداقل یکبار هم که شده به این شهر سفر کنید. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با دیدنی‌ها، آداب و رسوم و آب و هوای این شهر آشنا کنیم.

فهرست مطلب

اراک کجاست؟█
تاریخچه شهر اراک█
فرهنگ و آداب و رسوم شهر اراک█
اقتصاد و صنعت شهر اراک█
آب و هوای شهر اراک چگونه است؟█
بهترین زمان سفر به شهر اراک█
جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی شهر اراک█
صنایع دستی و سوغات شهر اراک
غذاهای محلی شهر اراک█
رستوران‌های شهر اراک
مراکز خرید شهر اراک█
اقامت در اراک█
راه‌های دسترسی به شهر اراک█
نکاتی که در سفر به اراک لازم است بدانید█

اراک کجاست؟اردبیل چت

اراک مساحتی حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع دارد. جمعیت این شهر حدود ۵۲۰۰۰۰ نفر است. اراک مرکز استان █ مرکزی است و بزرگترین شهر این استان به حساب می‌آید. شهر اراک از شمال با تفرش، از غرب با همدان و █ملایر، از شرق با محلات و از جنوب با خمین و سربند همسایه است. اراک از شمال شرق نیز به استان تهران وصل می‌شود. اگر نگاهی به نقشه ایران بیاندازید، شهر اراک را در مرکز و کمی متمایل به غرب کشور می‌بینید█.
تاریخچه شهر اراک یزد چت

اراک به معنی تخت شاهی مشهد چت، پایتخت، باغستان و یا نخلستان است. نام شهر اراک تا قبل از سال█ ۱۳۱۷ شمسی، سلطان آباد و عراق بود و بخشی از ایالت عراق عجم به حساب می‌آمد. سپهدار عراق، یوسف خان گرجی نیز بانی شهر بود. طبق روایت‌ها قبل از ساخت شهر اراک در آن مکان هشت یا ده قلعه وجود داشته که مردمان آن همیشه با یکدیگر در حال جنگ بودند به همین دلیل این قلعه‌ها به دستور فتحعلی شاه قاجار █ویران شده و شهر جدیدی در آن مکان ساخته شد که امروز آن را با نام اراک می‌شناسیم. پس نتیجه می‌گیریم قدمت شهر اراک به دوران قاجار برمی‌گردد. یوسف خان گرجی قبل از ساخت این شهر، شهرهای گرجستان و█ قفقاز را دیده بود، به همین دلیل سعی کرد این شهر را همانند آن‌ها منظم بنا کند، به طوری که کوچه‌ها فاصله یکسانی با یکدیگر داشته و بازار در مرکز شهر در دسترس عموم باشد. این شهر حالا به دلیل داشتن کارخانه‌ها و صنایع مختلف، قلب صنعتی کشور به حساب می‌آید█.
فرهنگ و آداب و رسوم شهر اراک█

خانه های مسکونی اراک با بافت قدیمیباورهای مذهبی مانند نذر و نیاز برای امامزادگان و عقیقه کردن کودک █جزو فرهنگ‌های اصلی مردم شهر اراک است. در گذشته ازدواج فامیلی در شهر اراک زیاد بوده و به همین دلیل بیشتر مردم روستایی هم‌خون هستند، اما امروزه به دلیل رواج زندگی شهری، همسرگزینی محدود به فامیل█ نمی‌شود. پیش از بنای شهر اراک مردم اهواز چت به گویش‌های مختلفی مانند تاتی صحبت می‌کردند، اما امروزه مردم با زبان کتابی و یا تهرانی صحبت می‌کنند. حالا می‌خواهیم شما را با برخی از آداب و رسوم شهر█ اراک که خیلی هم جالب هستند آشنا کنیم.

مراسم بیل گردانی█
جشن مراسم بیل گردانیاین مراسم از جشن‌های باستانی و پهلوانی به حساب می‌آید و بیشتر بین کشاورزان█ رایج است. پس از عملیات لایروبی که یک ماه طول می‌کشد، هنگامی که آب نهر به اولین انشعاب خود برسد، مردم محله این جشن را برگذار می‌کنند. این جشن نماد کار و تلاش بوده و پهلوانان بیل‌هایی را با مهارت و █قدرت در دو سوی مخالف به صورت ضربدری بالای سر خود می‌چرخانند.اصفهان چت
مراسم کوسه ناقالی (ناقالدی): این جشن چوپانان برای شکرگزاری به حساب می‌آید. می‌گویند حضرت موسی (ع) در چهلمین روز از زمستان به گوسفندان خود سر زده و با حیرت می‌بیند که تمامی آن‌ها دو قلو زاییده‌اند█. سپس به مکانی رفته و با رقص و پایکوبی شکر خدا را به جا می‌آورد. بعدها رسم شد که چوپانان پس از ۴۰ روز از زمستان گروهی به نام کوسه تشکیل می‌دادند و به میمنت شکستن کمر سرما جشن کوسه ناقالی را █برگزار می‌کردند.
جشن سده: این جشن ۵۰ روز مانده به عید برگزار می‌شود. این جشن تقریبا شبیه به چهارشنبه‌سوری است█. ابتدا ۳ کپه آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌پرند و آتش‌ها را با چوب به پشت بام پرت کرده و█ می‌خوانند: سده، سده ما قوچای رنگی تو، گله ما.█

اراک چت

    نظرات بسته شده اند