اردبیل چت

اردبیل چت

اردبیل چت چت رومی عالی و پرطرفدار شهر ها و اطراف اردبیل که گروه مشترکی برای گفتگو میباشد اگر این چت روم رو نمیشناختید حتما یکبار سر بزنید

اردبیل چت

آدرس اصلی اردبیل چت . ادربیل چت اصلی . ادرس بدون فیلتر اردبیل گپ

استان اردبیل با مساحت 5/17952 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کل کشور را تشکیل میدهد. این استان در ❀منطقه ای سردسیر و در شمال غربی فلات ایران قرار گرفته است. این استان بخشی از فلات مثلثی شکل ❀ایران در شرق فلات آذربایجان است که حدود 3 /2 آن د یزد چت ارای بافت کوهستانی با اختلاف ارتفاع زیاد بوده و بقیه ❀را مناطق هموار و پست تشکیل داده اند‌. مرتفع ترین نقطه استان اردبیل، قله سبلان با ارتفاع تقریبی ❀4811 است. مرکز استان اردبیل شهر اردبیل واقع در ۸۴ درجه و دو دقیقه طول شرقی و ۸۳ درجه عرض شمالی ❀است. اردبیل در فلاتی به‌شکل دایره ساخته شده و کوه‌های زیبایی آن را احاطه کرده‌اند. در سمت غرب این❀ فلات، آتشفشان خاموش سبلان به ارتفاع ۴،۸۱۱ متر قرار گرفته که پیوسته در برف مستور است❀.
آب و‌هوای اردبیل❀

آب و هوای اردبیل (1).❀jpg

به طور کلی آب و هوای استان اردبیل اهواز چت کوهستانی و معتدل است. با توجه به تنوع شرایط طبیعی در این منطقه ❀، میزان دما و بارش در نواحی مختلف آن متفاوت است. نواحی جنوبی استان ، مرتفع کوهستانی است و ❀❀زمستانهای سرد و پربرف ولی تابستانهای معتدل دارد. هر چه ا مشهد چت ز جنوب به سمت شمال برویم ، از ارتفاع کوهها کاسته شده و به میزان دما افزوده می­شود و برعکس ، مقدار بارش کاهش می ­یابد. به طور کلی استان اردبیل دارای چهار اقلیم مدیترانه ای گرم، مدیترانه ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است و شهر اردبیل را ❀شهر سردسیر می نامند، زیرا بارش باران و برف در این شهر بین پنج تا هشت ماه است. توزیع دمای هوا در سطح استان اصفهان چت اردبیل به اینگونه است که نواحی پست واقع در دره رودخانه ارس و دشت مغان گرمترین مناطق و❀ ارتفاعات سبلان سردترین مناطق استان اردبیل هستند. میانگین دمای هوا در سال بین 9/7 تا 2/15 درجه❀ سانتی گراد در نوسان است.❀شیراز چت
تاریخچه اردبیل❀

تاریخچه اردبیل (1).

جوان بلاگ

jpg

درباره تاریخ احداث شهر اردبیل روایت های متعددی از مورخین و جغرافی نویسان قدیم برجای مانده است. عده❀ ای معتقدند بنای شهر اردبیل را به دوره کیانی نسبت داده و می گوید که این شهر توسط کیخسرو پادشاه کیانی ساخته شده است. عده ای دیگر بر این باورند که فیروز جد انوشیروان این شهر را بنا نهاده و نام ❀قدیم آن فیروزگرد یا شهر فیروز بوده است.
پیشینه نام اردبیل❀

شاید به گوشتان خورده باشد که عده ای به اردبیل لقب شهر مقدس را می دهند. این موضوع به خاطر پیشینه❀ نام این استان است. در آثار نویسندگان قدیم نام اردبیل به صورت آرتاویل آمده است که از دو بخش آرتا و ویل تشکیل شده است. آرتا به معنای مقدس و بیل به معنای شهر است. اینگونه بود که این استان به ❀عنوان شهر مقدس شناخته شد.
فرهنگ و آداب و رسوم اردبیل❀

اردبیل چت

    نظرات بسته شده اند